PENGERUSI TETAP

YBhg Tan Sri Dato' Hajah Napsiah Omar


TIM.PENGERUSI TETAP

YBhg Dato' Hjh Sharifah Aminah Syed Ahmad


KETUA WANITA

YB Dato' Seri Rafidah Aziz


NAIB KETUA

YB Dato' Sri Shahrizat Abdul Jalil


PEN.SETIAUSAHA

YBhg Datuk Hjh Faridah Abu Hassan


PEN.BENDAHARI

YB Senator Datuk Hjh Azizah Abdul Samad


KETUA PENERANGAN

YB Datin Paduka Hjh Seripah Noli Syed Hussin


AHLI JAWATANKUASA

YM Dato' Raja Ropiaah Raja Abdullah


AHLI JAWATANKUASA

YB Senator Datin Paduka Norhayati Tan Sri Hj Onn


AHLI JAWATANKUASA

YBhg Datuk Hjh Mastika Junaidah Hussin


AHLI JAWATANKUASA

YB Senator Dato' Dr Norraesah Hj Mohamad


AHLI JAWATANKUASA

Puan Hjh Zaleha Hussin


AHLI JAWATANKUASA

YBhg Dato' Hjh Melati Ali


AHLI JAWATANKUASA

YB Dato' Maznah Mazlan


AHLI JAWATANKUASA

YBhg Datin Paduka Hjh Mesrah Selamat


AHLI JAWATANKUASA

YB Dato' Hjh Khamsiyah Yeop


AHLI JAWATANKUASA


AHLI JAWATANKUASA

Puan Hjh Hasnah Salam


AHLI JAWATANKUASA

YB Dato' Rosni Zahari


AHLI JAWATANKUASA

YBhg Datin Shuhanie Deraman


AHLI JAWATANKUASA

YB Dato' Norhayati Omar


AHLI JAWATANKUASA

YBhg Dato' Hjh Kamilia Dato' Ibrahim R


AHLI JAWATANKUASA

YB Senator Datin Dr Nik Azizah Nik Yahya


AHLI JAWATANKUASA

YB Puan Azihani Dato' Ali


AHLI JAWATANKUASA

YB Datuk Halimah Mohd Sadique


AHLI JAWATANKUASA

YB Senator Datuk Dayang Mahani Tun Pengiran Ahmad Raffae


AHLI JAWATANKUASA

YB Senator Datuk Armani Hj Mahiruddin


AHLI JAWATANKUASA

YB Senator Wan Ramlah Wan Ahmad


AHLI JAWATANKUASA

YB Dato' Siti Salmah Mat Jusak


AHLI JAWATANKUASA

YB Dato' Hjh Jahara Hamid


AHLI JAWATANKUASA

YBhg Datuk Hjh Hazizah Hj Mohd Sultan


AHLI JAWATANKUASA

YB Senator Wan Hazani Wan Mohd Nor


KETUA WANITA UMNO NEGERI KEDAH

YBhg Datin Hjh Salmah Md Isa



NYANYUK - PAS ATAU NIK AZIZ?
Sunday, November 18, 2007
Oleh : durianlemau

Agak menarik sekali tuduhan orang Pas terhadap Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Rafidah Aziz dengan mengatakan bahawa Rafidah akan mengetuai Wanita UMNO sehingga tua.

Apalah yang Pas faham tentang dengan kewibawaan Rafidah dalam menerajui kepimpinan Wanita UMNO.

Walaupun pelbagai tohmahan dan kata kesat dilemparkan kepada Rafidah dengan mengatakan bahawa beliau seolah-olah seorang nenek yang tidak sedarkan diri dan sudah seharusnya mewariskan jawatan ketua wanita kepada mereka yang lebih muda, namun harus di ingat... 'Merata dulang paku serpih, mengata orang Pas yang lebih.."

Tanpa sedar dalam masa yang sama mereka lupa tentang keaadaan Mursyidul Am Pas sendiri yang sudah ke tahap pencen. Presiden Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat yang dah semakin uzur dan sedang menongkat langit itu sendiri bercita-cita nak jadi Menteri Besar sampai mati.

Penyokong-penyokong Pas ini memang suka mencari kesalahan dan memfitnah orang ibarat pepatah "Gajah didepan mata tak nampak tetapi kuman di seberang laut jelas kelihatan".

Pemimpin Pas yang sudah "tua ganyut" tidak sedarkan diri masih asyik dengan kedudukannya dan berniat memegang jawatan sampai mati. Janganlah pula ingin membandingkan dengan kehebatan kepimpinan Rafidah sebagai Ketua Pergerakan Wanita UMNO.

Tidakkah mereka sedar selama 20 tahun Rafidah menerajui pergerakan Wanita UMNO pelbagai kemudahan serta aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan bagi memastikan agar rakyat serta ahli-ahlinya sentiasa dijaga serta tidak diabaikan dalam apa jua aspek.

Kalau kita hendak bandingkan Nik Aziz yang dah lama jadi Menteri Besar Kelantan serta apakah pembaharuan yang telah diberikaan kepada Kerajaan Kelantan oleh parti Pas yang penuh dengan pendustaan dengan Rafidah jauh bezanya.

Rafidah masih lagi sihat serta beliau masih lagi mampu untuk menerajui Pergerakan Wanita UMNO Malaysia kerana beliau ialah seorang yang sungguh berdedikasi serta punyai semangat juang yang jitu sebagai seorang pemimpin dan mempunyai pengikut-pengikut yang begitu setia.

Beliau tidak pernah patah semangat walaupun beliau hanya seorang wanita yang sentiasa dianggap lemah tetapi semagatnya akan membuatkan beliau tetap kekal dengan jawatan Ketua Pergerakan Wanita UMNO Malaysia.

Jelas sekali sifat dengki dan iri hati golongan Pas menjerat diri kerana mempamerkan sikap sebenar kepada umum.Tidakkah mereka terfikir bahawa dengan mengejek dan mengata hal-hal sebegini akan menghilangkan kenyakinan rakyat dengan parti Pas kerana kelancangan mulut?

Inikah yang di didik oleh Presiden Pas terhadap pengikutnya agar sentiasa mengata, mengumpat, mengeji dan memfitnah? Apakah ini dikatakan Parti Islam? Nyahkanlah dari pemikiran kita dengan sebuah parti yang bertopengkan keagamaan tetapi disebaliknya penuh dengan dusta dan nista.

Manakala Nik Aziz kini pula telah terlalu uzur untuk terus kekal menjadi Menteri Besar, seelok-eloknya tempat Nik Aziz sekarang ialah duduk dirumah teruskan amal ibadat ataupun jadi Imam Besar di Masjid negeri Kelantan.

Seperti yang kita ketahui Nik Aziz masih ingin teruskan sandiwaranya dengan mengatakan bahawa beliau sudah mempunyai calon yang tepat untuk mengganti tempat beliau sebagai Presiden Pas tetapi masanya masih belum tahu bila kerana beliau terlalu taksub denagn jawatan yang dipegangnya ketika ini.

Sudah terbukti di sini bahawa Nik Aziz tidak akan sekali-kali meninggalkan jawatan yang beliau sandang sehinggakan tarikh dimana malaikat maut menjemput baru beliau akan titipkan siapakah pengganti beliau yang sesuai untuk menerajui kerajaan Kelantan.

Disini sudah terang apa yang boleh kita tafsirkan ialah Pas tidak seharusnya sewenang-wenangnya memberi arahan serta melemparkan tohmahan bahawa Rafidah akan menjadi Ketua Pergerakan UMNO sehingga tua sedangkan Presiden Pas Nik Aziz yang masih lagi gila kuasa dan tidak ingin melepaskan jawatan yang masih lagi disandang.

DINASIHATKAN DAN DIINGATKAN KEPADA PUAK PAS, JANGAN TERLALU MENJAGA TEPI KAIN ORANG SEDANGKAN TEPI KAIN SENDIRI BUKAN SETAKAT PUDAR MALAH SUDAH KOYAK RABAK.
posted by wanita-online @ 5:32 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 

Name: wanita-online
Home: Malaysia
About Me:
See my complete profile



Free Blogger Templates

BLOGGER